Fox Host Anna Kooiman Gaffe: Obama Will Pay For Muslim Museum To Stay Open [VIDEO]

on October 08 2013 4:40 PM
Anna Kooiman
Anna Kooiman falsely said President Barack Obama was going to pay to keep a Muslim museum open during the government shutdown. Twitter

“Fox and Friends” co-host Anna Kooiman said on air that President Barack Obama “has offered to pay for the Museum of Muslim Culture out of his own pocket” amidst the government shutdown.  The statement is indeed false, Slate wrote.

On Saturday’s show, just after the panel talked about closing the World War II Memorial on the National Mall, Kooiman said: "It really doesn't seem fair, especially — and we're going to talk a little bit later in the show, too, about some things that are continuing to be funded, and President Obama has offered to pay for the Museum of Muslim Culture out of his own pocket."

Kooiman was duped by NationalReport.net, a satirical news site, Slate reported. Talk about a major gaffe, the "Museum of Muslim Culture" doesn't even exist. There is, however, an International Museum of Muslim Cultures in Jackson, Miss. 

NationalReport.net wrote that Obama “said” parks and museums will not be open because of the shutdown, but they’re not going anywhere and will still be there once the shutdown is over. But, he “said” the Museum of Muslim Culture is a different story.

“The International Museum of Muslim Cultures is sacred,” NationalReport.net falsely quoted the president. “That is why I have taken it upon myself to use my own personal funds to reopen this historic piece of American culture.”

The 29-year-old host took to Twitter after the flub to apologize, but she somehow managed to leave out the fact that she said the president was willing to pay money himself to keep a Muslim museum open. Instead, she just said she was sorry for her comment about a museum.

“Just met w producers- I made a mistake yday after receiving flawed research abt a museum possibly closing. My apologies. Won't happen again,” she wrote on Sunday after the mixup. 

 

Kooiman isn’t the only one to have fallen victim to the parody site’s false information. Apparently, the Drudge Report and Washington Post have also been deceived by NationalReport.net.

Check out Kooiman’s blunder below, which happens around the 1:55 mark: 

 

More News from IBT MEDIA