Ron Paul
Ron Paul was accused by Rick Santorum in Saturday night's GOP debate of being "caught not telling the truth." Reuters

Texas Congressman Ron Paul on Friday apologized for the decades-old reported racists and homophobic newsletters sent in his name.

Campaign spokesman Jesse Benton told Reuters that Paul, a GOP presidential hopeful, had multiple ghost writers involved in penning the newsletters and that he is unsure who actually wrote the offensive sections.

Ultimately, because the writing appeared under his name and he should have better policed it, Dr. Paul has assumed responsibility, apologized for his lack of oversight and disavowed the offensive material, he wrote, as reported by the New York Daily News.

Paul, who is shown leading in many polls in Iowa, has been facing mounting controversy over the newsletters, published under different titles such as Ron Paul's Political Report and Ron Paul's Freedom Report. These were published during the late-1980s and early 1990s .

One newsletter noted that We are constantly told that it is evil to be afraid of black men; it is hardly irrational.

Order was only restored in L.A. when it came time for the blacks to pick up their welfare checks, another newsletter during the 1992 Los Angeles riots stated, as reported by the New York Daily News.

CNN reporter Gloria Borger recently questioned Paul about the newsletters and the money he made from them and it was reported that the congressman walked off the interview set. However, it seems that those reports were exaggerated, as new uncut footage from that interview showed that Paul conducted a near nine-minute interview with Borger and had made some indication that the interview was ending.

After discussing foreign policy and other issues with Paul, Borger went on to ask about the racist newsletters to which the Congressman has said he hadn't read those letters until some decade after they were published. Paul also said he disavows them and began wrapping up the interview by removing his microphone. Seeing that Paul was ready to go the reporter told Paul she appreciated his answering the questions.

The footage of the interview was released on YouTube on the channel. The CNN logo can be seen at the bottom right hand corner.

Among the things Borger also tried to clear up was whether Paul got $1million from the newsletters that were produced in his name and reportedly released while he was taking a break from office. Paul said he knew nothing of the payments.

If you know I made money off of them then you know more about my finances than I do, Paul told Borger.

Borger continued to ask him about the sum and Paul told her he would like to see that money.

Do you think that the initial reports of Paul storming off the CNN set were exaggerated? Watch the full interview below and leave us a comment telling us what you think.

The first video issued: