President Donald Trump's Mar-a-Lago estate in Palm Beach, Florida, is seen in this photo dated Nov. 27, 2016. REUTERS/Joe Skipper

President Donald Trump has taken a number of important decisions pertaining to his administration at his Palm Beach, Florida estate, causing it to be dubbed the “winter White House.” The term gained further legitimacy after the websites of numerous U.S. embassies featured an article promoting the Mar-A-Lago club.

The article, titled “Mar-a-Lago: The winter White House,” attempted to give visitors from across the world an inside look into the property that is frequented by the president.

Read: How Much Time Does Trump Spend At Mar-a-Lago? New Site Tracks Costs Of President's Travel To Resort

“When socialite and cereal heiress Marjorie Merriweather Post built Mar-a-Lago — Spanish for ‘Sea to Lake’ — in 1927, she spared no expense,” the description read. “The 114-room mansion sits on eight hectares of land, with the Atlantic Ocean on one side and an inland waterway on the other.”

The post also mentioned that even though Trump is not the first U.S. president to have access to the property, he is the first one to use it.

The publicity provided to the private club owned by the president did not go down well with many and sparked a major backlash that led to the post being removed Monday evening.

“As the WH plans deep cuts to hunger programs and foreign aid, so nice to see taxpayer money being used promote Mar-a-Lago,” Democrat Representative Mark Takano wrote on Twitter.

Norman Eisen, who served in the Obama White House as special counsel for ethics and government reform, told CNN: “This is outrageous, more exploitation of public office for Trump's personal gain.”

He also likened the use of government infrastructure for the promotion of Mar-a-Lago to an instance where Trump aide Kellyanne Conway used a television interview to urge people to buy the president’s daughter Ivanka Trump’s clothing line.

After the removal of the article from the State Department’s ShareAmerica site, it was replaced with a note that read: “The intention of the article was to inform the public about where the president has been hosting world leaders. We regret any misperception and have removed the post.”